domingo, 13 de noviembre de 2011

DEIA EGUNKARIAREN ANALISIA




 
Deia” egunkariaren edizio digitala aztertuko dut. Analisi honen helburua ziber-hedabide hau ulertzea, kazetariei ematen dizkieten aukerak aztertzea eta ziber edukien antolakuntza antzematea da.
Azterketa hau bost sailetan banatuta dago: lehenengoa “onarpen maila eta audientzia”da. Bigarrena, “Informaziorako sabidea”. Hirugarrena, “Eduki informatiboa”.Laugarrena “Interaktibotasuna eta parte-hartzea sustatzeko erramintak” eta azken atala “Ziber-hedabidea hobetzeko proposamenak”.

Hala eta guztiz ere, analisi hau orokorra izango da eta atal guztiak bat egingo dute, laburpen baten bidez.
Audientziari dagokionez, Deia.com webgunea Alexako Traffic Rank izeneko web trafikoko neurgailuan agertzen da. Egunkari honen webgunea globalki 30,292 postuan agertzen da. Nabarmentzekoa da interneten bidez bisitatzen dutenen adinen batezbestekoa, 25-34 urtekoa baita. Izan ere, OJD interaktiba(Oficina de Justificación de la Difusión) delakoan ere agertzen da. Horrela jakin dezakegu erablitzaile bakarren kopurua zenbatekoa dan. Deia.com-en kopurua 637.083 da. Audientziaren kantitateak jakitzeko biderik egokiena horiek izango litzateke, aurreko weguneetara joatea.
Google-en “deia.com” jartzen baldin badugu bilaketa zuzena egiteko, ez dugu sekula horrelako informaziorik lortuko.iber-hedabide honetan,Deia, atal nagusienak honako hauek dira: Bizkaia, Sozietatea, Politika, Aisia eta cultura, Athletic, Iritzia,Blogak, Foroak, eta Hemeroteka. Badaude ere veste azpi atal batzuk, Kirolak,Ekonomia,Mundua,Suplementuak, Zerbitzuak, Espezialak, Multimedia, eta gehien baloratu dena. Web honetan, azalan politikako albisterik garrantzitsuenetarikoak agertzen dira. Behean, gainontzeko albisteak,aldiz.

Nire ustez,atalak oso ondo daude banaturik, segun zein motatako informazioa eskaintzen den leku batean edo bestean jartzen da. Izan ere, informazioaren garrantziagatik dago banatuta.

Gai zehatz bateri buruz zerbait aurkitu nahi baldin baduzu,bilaketak egin daitezke inolako arazorik gabe. Testua idatzi, gero aukera dezakezu non topatu,zein sailetan ( ekonomian, kulturan…)eta azkenik hautatu dezakezu zein herritan egin bilaketa.Hala eta guztiz, pasadan egunetako albisteak bilatu nahi baldin badituzu, goiko partean hemeroteca izeneko atalean klikatu eta berehala, behin data jarriz aurkituko dituzu egun horretako titular guztiak.
Bestalde, badago pdf edizioa erabiltzaileen eskura. Baina ez da doanik,ordaindu beharrekoa baizik,; 12 euro 40 deskarga egiteko. Bonoak ere daude (denboraren araberako bonoak) Hilabetekoa 17€, Hiru hilekoa 39€, sei hilekoa 69€ eta urteko bonoa 110€.

Albisteern autorei erreparatuz, konturatzen gara, kasu batzuetan idazle propioak sinatzen dutela, baina beste kasu batzuetan, aldiz, albiste batzuk Europa Press, EP,Vasco Press eta EFE, agentzien izenpean agertzen dira.

Hizkuntzaren elebitasuna ere nabarmentzekoa da. Oso egunkari gutxik ausartzen dira bi hizkuntzatan argitaratzen.Deiaren kasuan,izatez bi hizkuntza (bai gaztelera bai euskera)erabiltzen dira. Nahiz eta gaztelania nagusitu.
Publizitatea oso protagonismo handia dauka ziber hedabide honetan. Lehenengo bista batean begietara dakorkizuna publizitate eta berri garrantzitsuenak dira. Nik,askotan, arreta gehiago jartzen diot publizitateari,berri propioari baino. Deiaren kasuan, gaur adibidez, dagoen publizitatea, gas naturalena da, internetarena,fibra optikoa,…ez Esan daiteke ez dagoela publizitate koorporatiborik, ez baitute zerikusirik Deia egunkariarekin.
Gainera, RSS zerbitzua eskaintzen du Deia egunkariko webguneak. Horrela,edozein plataforman zaudela ohartu zaitez zer ari den gertatzen munduan edozein momentuan. Izan ere, erregistratzeko aukera ere dago, hórrela edonork konpartitu dezake bere iritzia ezer ere ez ordaindu barik eta blog-an sartu eta idazteko.

Deia egunkariak garrantzi asko ematen dio erabiltzaileen ikuspuntuari. Horregatik “kontaktu” izeneko atal at dago,non edonor daiteke harremanetan egunkariaren erredaktoreekin,bai emailez bai telefonoz.
En DEIA nos importa su punto de vista.Sus opiniones, comentarios y sugerencias son bienvenidos.A partir de ellos, podremos ofrecerle un mejor servicio. Procuraremos responderle a la mayor brevedad.”
Interaktibitatea oso garrantzitsua denez, blogak daude erabiltzaileen eskuetan, foroak eta inkestak euren iritzi eta gustuak zeintzu diren jakitzeko.
.

Deia egunkariaren webgunean ez dago azken orduko albisteentzako atalik. Horrek esan nahi du, albisteeren berri bat dagoen bakoitzean webgunea berritzen dutela eta azalean dagoen guztia azken ordukoa dela. Ez da iaharkituta gelditzen informazioa. Atal multimedia bat dago,www.deia.com/multimedia beheko partean, non eguneko albisteak irudietan agertzen diren. Albiste bakoitzean aukeratu dezakezu erosoago daukazun modalitatea, hau da, bisuala eta testuala. Segun zein aukeratzen duzun protagonismo gehiago ematen zaio testuari edo irudiei.
Izan ere, Espezialak izeneko atal bat du, non albisterik lokalenak eta konkretuak kokatzen diren. Adibidez, Conflicto Vasco,Lotería Navidad, Los Oscar 2010, Targedía en Haíti,Tour Francia...horrelako albisteak,hain zuzen. Ez dira eguneko albisteak, data zehatz batean gertatuko albisteak batzen dira. Adibidez, Alhondiga, edfizio berria denez, horri buruz egindako dokumentala topa dezakezu “Espezialak”deituriko atal honetan. Informazioa aurkitzeko oso atal interesgarria iruditzen zait.



No hay comentarios:

Publicar un comentario